Všeobecné obchodní podmínky
I.Základní ustanovení
-
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou
vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
(dále jen „občanský zákoník“)
Sauna 365 s.r.o.
IČ: 28614623
DIČ: CZ28614623
se sídlem: Pustkovecká 4492/29f,Ostrava-Poruba
zapsané u KS v Ostravě oddíl C , vložka 34781 (dále jen „prodávající“)
-
Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti
prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svou
podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své
podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového
rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové
adrese….. (dále jen „internetový obchod“).
-
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.
Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními
těchto obchodních podmínek.
-
Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II.Informace o zboží a cenách
-
Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho
hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu
internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané
hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží,
jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou
poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou
jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje
sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
-
Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je
informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní
smlouvu ohledně tohoto zboží.
-
V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených
s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a
dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech,
kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
-
Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat,
nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
III.Objednávka a uzavření kupní smlouvy
-
Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na
dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové
připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto
náklady se neliší od základní sazby.
-
Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
-
prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí
registraci v internetovém obchodě,
-
vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
-
Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží,
způsob platby a doručení.
-
Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit
údaje, které do objednávky vložil. Objednávku kupující odešle
prodávajícímu kliknutím na tlačítko „objednat“. Údaje uvedené v
objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou
platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém
formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními
podmínkami seznámil.
-
Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu
potvrzení o obdržení objednávky na e-mailovou adresu, kterou kupující
při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za
uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky
prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky
prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na e-mailovou
adresu kupujícího. / Neprodleně po obdržení objednávky zašle
prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na e-mailovou
adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se
považuje za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální
obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením
objednávky prodávajícím na e-mailovou adresu kupujícího.
-
V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže
prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu
pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní
smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením
kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho e-mailovou
adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
-
Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může
zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí
objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky
na telefonní číslo nebo e-mail prodávajícího uvedený v těchto
obchodních podmínkách. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě
na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě
nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu
zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu
bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto
obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez
zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu
pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní
smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o
přijetí kupujícím na e-mailovou adresu prodávajícího.
IV.Zákaznický účet
-
Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může
kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického
účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může
objednávat zboží také bez registrace.
-
Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je
kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje
uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně
povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při
objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
-
Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a
heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací
nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese
odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
-
Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím
osobám.
-
Prodávající může zrušit uživatelský účet a to zejména v případě, když
kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy
kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo těchto obchodních
podmínek.
-
Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný
nepřetržitě a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a
softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového
a softwarového vybavení třetích osob.
V.Platební podmínky a dodání zboží
-
Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní
smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
-
bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební
brány….,
-
V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující
podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
-
Zboží je kupujícímu dodáno:
-
na emailovou a dresu adresu určenou kupujícím objednávce
-
Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad
je odeslán na e-mailovou adresu kupujícího. / Daňový doklad je
přiložen k dodávanému zboží.
-
Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny
za zboží včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží.
-
Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na
kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující
povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
VI.Odstoupení od smlouvy
-
Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost
jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.
-
Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
-
ode dne převzetí zboží,
-
ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy
několik druhů zboží nebo dodání několika částí,
-
ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy
pravidelná opakovaná dodávka zboží.
-
Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy
-
poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným
souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající
před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá
právo na odstoupení od smlouvy,
-
o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách
finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít
během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
-
o dodání alkoholických nápojů, které mohou být dodány až po uplynutí
třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu
nezávislých na vůli prodávajícího,
-
o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro
jeho osobu,
-
dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo
po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
-
dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z
hygienických důvodů jej není možné vrátit,
-
dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu,
pokud porušil jejich původní obal,
-
dodávce novin, periodik nebo časopisů,
-
dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl
dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty
pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil
kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
-
Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat
prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
-
Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář
k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní
smlouvy zašle kupující na e-mailovou nebo doručovací adresu
prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající
potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
-
Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu
zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese
náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom
případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou
poštovní cestou.
-
Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně,
nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní
prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to
stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení
prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a
pokud mu tím nevzniknou další náklady.
-
Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží,
který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na
dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu
dodání zboží.
-
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit
přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží
předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
-
Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a
neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu
škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst
proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
-
Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání
zásob, nedostupnosti zboží, nebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel
zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně
informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v
objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní
smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od
něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě
způsobem určeným kupujícím.
VII.Práva z vadného plnění
-
Prodávající zodpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady.
Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží
převzal
-
má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má
takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které
kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi
prováděné,
-
se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo
ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
-
zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo
předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku
nebo předlohy,
-
je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
-
zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
-
Povinnosti z vadného plnění má prodávající nejméně v takovém rozsahu,
v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Kupující je jinak
oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží
v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
-
Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke
zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena
doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za
jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po
určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová
obvyklé vlastnosti. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu zboží
oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani
záruční doba po dobu, po kterou nemůže kupující vadné zboží užívat.
-
Ustanovení uvedená v předchozím odstavci obchodních podmínek se
nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla
nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým
užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo
opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li
to z povahy zboží. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud
před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud vadu sám
kupující způsobil.
-
V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci
a požadovat
-
výměnu za nové zboží,
-
opravu zboží,
-
přiměřenou slevu z kupní ceny,
-
odstoupení od smlouvy.
-
Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
-
pokud má zboží podstatnou vadu,
-
pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po
opravě,
-
při větším počtu vad zboží.
-
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu
již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana
smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
-
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to,
jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok
na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
-
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (obvykle třetí
reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má
zboží větší počet vad (zpravidla nejméně tři vady současně), má
kupující právo uplatnit požadavek na slevu z kupní ceny, výměnu zboží
nebo odstoupit od smlouvy.
-
Při uplatnění reklamace je kupující povinen prodávajícímu sdělit, jaké
právo si zvolil. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen
tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být
neodstranitelná. Nezvolí-li kupující si své právo z podstatného
porušení smlouvy včas, má práva stejná jako při nepodstatném porušení
smlouvy.
-
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od
smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
-
Pokud prodávající prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží
věděl nebo ji sám způsobil, není prodávající povinen nároku kupujícího
vyhovět.
-
Kupující nemůže reklamovat zlevněné zboží z důvodu, pro který je dané
zboží zlevněno.
-
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v
níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě
podnikání.
-
Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy
kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob
vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a
způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době
jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
-
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve
složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se
nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k
odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být
vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění
reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a
kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění
reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího
(uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
-
Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.
-
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před
převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám
způsobil.
-
V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně
vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace.
Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho
měsíce po uplynutí záruční doby, v opačném případě ho soud nemusí
přiznat.
-
Volbu způsobu reklamace má kupující.
-
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se
řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského
zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
-
Další práva a povinnosti stran související s odpovědností
prodávajícího za vady upravuje reklamační řád prodávajícího.
VIII.Doručování
-
Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně
doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
-
Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu
uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje
kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v jeho
zákaznickém účtu nebo v objednávce.
IX.Osobní údaje
-
Všechny informace, které kupující při spolupráci s prodávajícím uvede,
jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno. Pokud kupující nedá
prodávajícímu písemné svolení, údaje o kupujícím nebude prodávající
jiným způsobem než za účelem plnění ze smlouvy používat, vyjma
e-mailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť
tento postup umožňuje zákon, pokud není vysloveně odmítnut. Tato
sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího zboží a lze
je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, e-mailu nebo
proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit. E-mailová adresa
bude za tímto účelem uchovávána po dobu 3 let od uzavření poslední
smlouvy mezi smluvními stranami.
-
Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete v Zásadách
ochrany osobních údajů ZDE.
IX.Závěrečná ustanovení
-
Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem
České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje
mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem
České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z
obecně závazných právních předpisů.
-
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování
ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
-
Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva
k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných
známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je
zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo
jejich část bez souhlasu prodávajícího.
-
Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů
třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v
rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového
obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho
provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo
třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít
programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a
užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení
takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
-
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu §
1765 odst. 2 občanského zákoníku.
-
Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v
elektronické podobě a není přístupná.
-
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto
ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu
účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Informace o zpracování osobních údajů pro subjekty údajů
(obchodní partneři a klienti)
Společnost Sauna365 s.r.o., se sídlem Pustkovecká 4492/29F, Poruba, 708
00 Ostrava, IČ 28614623, nejmenovala pověřence pro ochranu osobních
údajů, protože ke jmenování nebyly naplněny zákonné důvody, je správcem
osobních údajů pro účely poskytování obchodních služeb a organizování
volnočasových aktivit. V souvislosti s poskytováním těchto služeb jsme
povinni o Vás shromažďovat osobní údaje v rozsahu nezbytném pro obchodní
činnost a další služby, přičemž rozsah shromažďovaných osobních údajů
vyplývá výhradně z platné právní úpravy. Pokud budeme shromažďovat a
zpracovávat Vaše osobní údaje nad rámec povinností, které nám stanoví
právní předpisy, vyžádáme si vždy předem Váš písemný souhlas. Správce
shromažďuje a zpracovává výhradně v souvislosti s obchodní činností
následující kategorie osobních údajů:
-
Identifikační údaje, kterými jsou zejména jméno,
příjmení, případně titul, u klientů fotografie na permanentku a údaje
spojené s ní
-
Kontaktní údaje, které umožňují kontakt s Vámi, tedy
hlavně telefon, email, případně i kontaktní adresa a další údaje
Účelem zpracování je obchodní činnost (právní titul splnění smlouvy, čl.
6.1, b) Nařízení) a plnění povinností stanovených platnou právní úpravou
(právní titul splnění právních povinností, čl. 6.1, c) Nařízení).
Zvláštní pozornost věnuje Správce tzv. citlivým osobním údajům, ty však
obvykle nezpracováváme. Poskytnutí osobních údajů je nutné pro splnění
smlouvy či právních povinností, tj. je tím dán věcný důvod spočívající v
povaze služby, která má být poskytnuta, což bez uvedení těchto osobních
údajů není možné.
Vaše osobní údaje zpracováváme a můžeme předávat dál jiným zpracovatelům
a správcům, avšak pouze v omezeném počtu a rozsahu. Těmi jsou zejména
smluvní dodavatelé (účetní, IT, přepravci, apod.). Jinak Vaše osobní
údaje sdělujeme oprávněným subjektům a institucím pouze v případech, kdy
je nám tato povinnost uložena právním předpisem (například daňové a
účetní povinnosti). Všechny osoby, které mají možnost se s těmito Vašimi
osobními údaji seznamovat, jsou ale rovněž zákonem zavázány k ochraně
osobních údajů a povinné mlčenlivosti. Vaše osobní údaje nepředáváme do
třetích zemí nebo mezinárodním organizacím.
Vaše osobní údaje shromažďujeme po dobu, kterou stanoví právní předpisy.
Právní předpisy ve vztahu k účetnictví a daňovým povinnostem rovněž
vymezují archivační dobu, po kterou je nutno osobní údaje archivovat.
Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pro účely oprávněných zájmů (včetně
rozhodování na základě automatizovaného zpracování a profilování) po
dobu jednoho roku od doby, kdy Vám přestaly být poskytovány služby naším
zařízením a poté až do okamžiku odvolání Vašeho souhlasu s tímto
zpracováním. V případě neexistence právního titulu ke zpracování
osobních údajů nebudeme Vaše osobní údaje dále uchovávat a zpracovávat s
výjimkou případu, kdy nám k tomu poskytnete aktivní souhlas se všemi
náležitostmi.
Vaše práva v souvislosti s osobními údaji
Jako klient máte právo na přístup ke svým osobním údajům. Pokud
shledáte, že nejsou vedeny osobní údaje správně či jsou nepřesné, máte
právo požádat o opravu svých osobních údajů. Rovněž máte právo na výmaz
svých osobních údajů v rozsahu dobrovolně poskytnutých osobních údajů,
tj. v rámci plnění smluvní povinností. Naopak se nelze domáhat výmazu
osobních údajů, které je poskytovatel služeb povinen shromažďovat, a to
na základě právní povinnosti (povinnost uložená právní předpisem). Dále
máte právo žádat omezení zpracování, vznést námitku proti zpracování, a
právo na přenositelnost údajů. Rovněž můžete podat stížnost u dozorového
úřadu, pokud se domníváte, že zpracováním Vašich osobních údajů dochází
k porušení právních předpisů o ochraně osobních údajů. Pro území ČR je
dozorovým úřadem Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).